Peter Župník prichádza z Paríža do Levoče

Levoča, 3. august 2015 – Svetoznámy umelecký fotograf Peter Župník opäť prináša svoju tvorbu do Levoče.  V Galérii mesta Levoča v pondelok 3. augusta 2015 odštartuje výstava tohto pozoruhodného autora s názvom Cesty svetla. Výstava je súčasťou dvojmesačného Medzinárodného kultúrneho festivalu Dni Majstra Pavla 2015 a potrvá do 2. októbra 2015.

Súčasťou Medzinárodného kultúrneho festivalu Dni Majstra Pavla 2015 je i výstava umeleckého fotografa Petra Župníka, rodáka z Levoče. Autor pôsobiaci v Paríži pripravil pre Galériu mesta Levoča výstavu s názvom Cesty svetla. „Cesty svetla dávajú dohromady dva cykly. Ja veľa cestujem, tak jeden je o cestách a druhý o svetle, pretože bez neho by fotografie nemohli vzniknúť,“ vysvetľuje Peter Župník.  Na výstave návštevníci galérie uvidia kolekciu diel Petra Župníka, ktorá v takomto zložení nebola nikde sprístupnená. „Keďže som si zvolil tému výstavy, nemohol som od nej veľmi odskakovať. Hoci sú na fotografiách fragmenty a grafické skratky, návštevníci galérie v nich uvidia aj Spiš,“ priblížil fotograf. Výstavu autor spolu so zástupcami mesta a Galérie mesta Levoča otvoria vernisážou 3. augusta 2015 o 18 00.

 

O autorovi

Fotograf Peter Župník sa narodil v Levoči, v roku 1961 a celé detstvo prežil v neďalekej obci Klčov. Študoval fotografiu na Strednej škole umenia a remesiel v Košiciach a na pražskej FAMU. Od roku 1987 pracuje ako voľný fotograf. V roku 1995 odišiel do Paríža, v ktorom doteraz pôsobí a tvorí. Už počas štúdií v Prahe sa Peter Župník stal jedným z najvýraznejších členov tzv. slovenskej novej vlny. Ide o voľné zoskupenie slovenských fotografov študujúcich v priebehu 80. rokov na FAMU u profesora Jána Šmoka. Ako jeden z prvých československých fotografov začal v rámci fotografickej reportáže vstupovať do priamej, neinscenovanej fotografie nenápadným maliarskym zásahom. Vizuálne a obsahovo ju tak posunul za hranice reality. Inšpirujú ho drobné, zdanlivo nezaujímavé predmety a prírodniny, v ktorých prostredníctvom detailného pohľadu, malej hĺbky ostrosti a domalieb hľadá skrytú poetiku. Najvýraznejšie sa prejavil v cykle z 90. rokov s názvom Malé veľké veci.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *